ČBK pružně reaguje na zákaz zpěvu při bohoslužbách.
Zákaz zpěvu překvapil nejen zpěváky, od operních až po hospodské štamgasty, ale i hlavní představitele církve. Vždyť co by byla mše svatá bez zpěvu. Takový zákaz nejenže snižuje krásu liturgie, ale omezuje i samotnou modlitbu. Je známo, že kdo zpívá, 2x se modlí.
K operativnímu zasedání na toto téma ČBK došlo 1. října na neznámém místě, hned vedle kanceláře naší redakce. Byl projednán postup, jak se k celé situaci postavit. Díky hrnkové metodě jsme mohli být u toho.
Prvním návrhem, který podal biskup Holub, byla neposlušnost vládního nařízení. Holub mimo jiné argumentoval tím, že od dob císaře Josefa II. nikdo bez příslušnosti kléru nezasáhl do manuálu liturgie. Až nyní premiér Babiš. A to by mělo přestat, jinak si na to zvyknou! V následném hlasování nebyl však návrh přijat.
Dalším návrhem byl přechod církve do ilegality. Zde se nám podařilo zjistit, kdo tento návrh přednesl, podle hlasu biskup Malý. Odposlech jeho argumentů přes zeď však výrazně zhoršila příklepová vrtačka. To, že návrh nebyl přijat se nám podařilo vydedukovat z toho, že po vyvrtání šestnácti děr, byl projednáván třetí návrh.
Oním třetím návrhem bylo, písně z Kancionálu tzv. zrappovat. A jak se říká: „do třetice všeho dobrého“, tento návrh byl přijat jednomyslně. Přetvoření písní se ujme Radek Rejšek, katolický hudebník, organolog, kampanolog, pedagog a skladatel. Navrhovatel této varianty byl zřejmě o úspěchu svého plánu přesvědčen a proto byl mistr Rejšek zasedání přítomen. Hned se ujal slova. V té chvíli se zřejmě vrtající dělník vrátil ze svačiny svoji práci dokončit. Proto se nám podařilo zachytit jeho řeč jen v útržcích: „nic to není, obejdeme ty hlupáky“, „… rapp není zpěv“, „… frázovité odříkávání stupidních textů“, „… do týdne“. Krátce poté zasedání skončilo.
Redakce chválí promptní přístup k řešení celé situace. Naši mladší redaktoři se na to konto zavázali přísahou ke svatému Jiří, že jestli někdo bude nadále tvrdit, že je naše církev zkostnatělá, dostane přes ústa.